Írta: Tóth Zoltán|Publikálva: 2018. március 14.
‹ BlogAmikor egy cég brandjéről beszélünk, az emberek legtöbbször rögtön a logóra asszociálnak. Nem vitás, a logó valóban nagyon fontos alapköve a márkának, de fontos tudni, hogy az is csak egy alkotóelem a sok közül. Ebben a cikkben átvesszük, pontosan milyen funkciókat tölt be a brand, az arculat és a logó.
A logó egy szimbólum, felirat, vagy ezek keverékéből létrejött grafikai elem, melynek elsődleges funkciója az azonosítás. Nagyon fontos, hogy minél egyszerűbb legyen, hogy az emberek könnyen megjegyezhessék, és a későbbiekben egyszerűen azonosíthassák a vállalkozást, melyet képvisel. Továbbá fontos kritérium, hogy 1-2 cm-es méretben is értelmezhető/olvasható legyen, és a legkülönfélébb felületeken is könnyen alkalmazhassuk.
A céges arculatod arra hivatott, hogy vizuálisan egységes képet mutasson cégedről, kihasználva a különböző felületeket. Ilyen felület a névjegykártya, a weboldal, egy céges autó és még milliónyi egyéb lehetőség. Az alkotóelemek közé soroljuk a logót, színeket, betűtípusokat, formákat és (arculatonként eltérő mennyiségben) rengeteg szabályt, melyeket betartva lesznek egységesek a felhasznált felületek. Ezek a szabályok az arculati kézikönyvben kerülnek összefoglalásra.
A márka (brand) egy adott vállalkozás kultúrájának, hangjának, egyediségének, és hatásainak összességéből kialakított érzés az emberek fejében. Lényegében a márkád az, amit az emberek rólad gondolnak.
Példaként a McDonald’s-ot említeném. Neked mi jut eszedbe róla? Nekem a kedves, gyors és precíz kiszolgálás, könnyű elérhetőség, a finom hamburgerek, az egyedi ízek és a tény, hogy mindegyik McDonald’s-ban ugyanaz az élmény fogad.
Most, hogy tisztábban látjuk a dolgokat és különbséget tudunk tenni logó, arculat és brand között, érdemes megvizsgálni a branding fogalmát is.
... ha tetszik a téma, és olvasnál hasonlókat máskor is, akkor iratkozz fel hírlevelünkre, hogy értesíthessünk, ha új blogbejegyzés írására vetemednénk.
Ne aggódj, ritkán fordul elő...
Elfogadom az Adatkezelési tájékoztatót
Kérem az értesítőt!Bár az emberek határozzák meg (tudatosan, vagy tudat alatt), hogy mi is a te márkád, mégis vannak stratégiai lépések, melyeket megtéve befolyásolhatod az eredményt. Ez a branding, vagy márkaépítés. Az első, amit tenned kell, hogy kitűzöd a célokat. Mit szeretnél, milyennek lásson a célközönséged? Milyen jellemzőkkel bíró brandet szeretnél felépíteni? Tudd, hogy miben különbözöl a versenytársaktól! Mindig legyél következetes és hiteles! Ha szeretnéd, hogy lépéseid a kitűzött célok felé vigyenek, akkor mélyreható stratégiát kell felépítenünk, mely segít a kijelölt irányba haladni.
Viszont tudd, hogy akár foglalkozol vele, akár nem, a márkaépítés minden esetben végbemegy! A kérdés csak az, hogy előnyödre válik-e? Ha az ügyfeleddel nem megfelelő módon viselkedik az egyik munkatársad, akkor az is branding, ugyanis a bunkó viselkedése miatt az ügyfél fejében negatív kép alakul ki a márkádról.
Bízom benne, hogy ez a rövid összefoglaló a segítségedre volt abban, hogy tisztábban lásd a különbségeket az említett fogalmak között.
Köszönöm a figyelmedet!
Tetszett ez a cikk? Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb blogbejegyzéseinkről, akkor iratkozz fel hírlevelünkre!
‹ Blog