Írta: Tóth Zoltán|Publikálva: 2018. március 14.
‹ BlogAmikor egy cég brandjéről beszélünk, az emberek legtöbbször rögtön a logóra asszociálnak. Nem vitás, a logó valóban nagyon fontos alapköve a márkának, de fontos tudni, hogy az is csak egy alkotóelem a sok közül. Ebben a cikkben átvesszük, pontosan milyen funkciókat tölt be a brand, az arculat és a logó.
A logó egy szimbólum, felirat, vagy ezek keverékéből létrejött grafikai elem, melynek elsődleges funkciója az azonosítás. Nagyon fontos, hogy minél egyszerűbb legyen, hogy az emberek könnyen megjegyezhessék, és a későbbiekben egyszerűen azonosíthassák a vállalkozást, melyet képvisel. Továbbá fontos kritérium, hogy 1-2 cm-es méretben is értelmezhető/olvasható legyen, és a legkülönfélébb felületeken is könnyen alkalmazhassuk.
A céges arculatod arra hivatott, hogy vizuálisan egységes képet mutasson cégedről, kihasználva a különböző felületeket. Ilyen felület a névjegykártya, a weboldal, egy céges autó és még milliónyi egyéb lehetőség. Az alkotóelemek közé soroljuk a logót, színeket, betűtípusokat, formákat és (arculatonként eltérő mennyiségben) rengeteg szabályt, melyeket betartva lesznek egységesek a felhasznált felületek. Ezek a szabályok az arculati kézikönyvben kerülnek összefoglalásra.
A márka (brand) egy adott vállalkozás kultúrájának, hangjának, egyediségének, és hatásainak összességéből kialakított érzés az emberek fejében. Lényegében a márkád az, amit az emberek rólad gondolnak.
Példaként a McDonald’s-ot említeném. Neked mi jut eszedbe róla? Nekem a kedves, gyors és precíz kiszolgálás, könnyű elérhetőség, a finom hamburgerek, az egyedi ízek és a tény, hogy mindegyik McDonald’s-ban ugyanaz az élmény fogad.
Most, hogy tisztábban látjuk a dolgokat és különbséget tudunk tenni logó, arculat és brand között, érdemes megvizsgálni a branding fogalmát is.
... ha tetszik a téma, és olvasnál hasonlókat máskor is, akkor itt kérheted a havonta egyszer elküldött értesítőnket, az új blogbejegyzéseinkről.
Elfogadom az Adatkezelési tájékoztatót
Kérem az értesítőt!Bár az emberek határozzák meg (tudatosan, vagy tudat alatt), hogy mi is a te márkád, mégis vannak stratégiai lépések, melyeket megtéve befolyásolhatod az eredményt. Ez a branding, vagy márkaépítés. Az első, amit tenned kell, hogy kitűzöd a célokat. Mit szeretnél, milyennek lásson a célközönséged? Milyen jellemzőkkel bíró brandet szeretnél felépíteni? Tudd, hogy miben különbözöl a versenytársaktól! Mindig legyél következetes és hiteles! Ha szeretnéd, hogy lépéseid a kitűzött célok felé vigyenek, akkor mélyreható stratégiát kell felépítenünk, mely segít a kijelölt irányba haladni.
Viszont tudd, hogy akár foglalkozol vele, akár nem, a márkaépítés minden esetben végbemegy! A kérdés csak az, hogy előnyödre válik-e? Ha az ügyfeleddel nem megfelelő módon viselkedik az egyik munkatársad, akkor az is branding, ugyanis a bunkó viselkedése miatt az ügyfél fejében negatív kép alakul ki a márkádról.
Bízom benne, hogy ez a rövid összefoglaló a segítségedre volt abban, hogy tisztábban lásd a különbségeket az említett fogalmak között.
Köszönöm a figyelmedet!
Tetszett ez a cikk? Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb blogbejegyzéseinkről, akkor iratkozz fel hírlevelünkre!
‹ Blog